Ik heb langer dan 5 dagen geen data ontvangen, wat is er aan de hand?

"Ik wacht al langer dan vijf dagen en mijn data is nog steeds niet binnen gekomen."

Heeft u zich recent aangemeld, en na 5 dagen nog geen data gekregen? Voordat uw gegevens beschikbaar zijn in SlimmemeterPortal.nl moet u een aantal stappen doorlopen. De belangrijkste stappen staan hieronder uitgelegd. Bent u al langer aangemeld bij ons portal, maar krijgt u opeens al langer dan 5 dagen geen nieuwe data? Neem dan contact met ons op via de knop 'Antwoord niet gevonden'.

Bevestigen e-mailadres

Als u uw emailadres nog niet heeft bevestigd, kunnen wij de brief met de code ter adrescontrole nog niet versturen. Heeft u geen link om uw e-mailadres te bevestigen ontvangen? Deze kunt u opnieuw opvragen op de pagina 'Inloggen'. Hier staat een knop 'Activatiemail niet ontvangen?', daar kunt u op klikken en de instructies volgen.

Adresverificatie 

U krijgt per post een brief waar een code op staat. Deze code vult u in op de “Mijn gegevens” pagina, nadat u bent ingelogd. Hiermee controleren wij of u wel op het adres woont dat u hebt opgegeven bij het inschrijven. 

Aanvraag bij netbeheerder 

In deze stap vragen wij bij de netbeheerder goedkeuring voor de levering van uw verbruiksgegevens. Hiervoor hebt u ons toestemming gegeven tijdens het inschrijven. Meestal komt de levering binnen 5 dagen op gang. Als de eerste verbruiksgegevens binnenkomen krijgt u een e-mail om u daarop te attenderen. Het gebeurt echter soms dat het langer duurt voordat de levering op gang komt. In dat geval kunt u met ons contact opnemen dan kijken wij of we er achter kunnen komen waarom er nog geen data zichtbaar is.